Sú Vaše deti správnym "priemerom" ?

Autor: Jiří Lebiš | 3.4.2012 o 13:13 | Karma článku: 8,73 | Prečítané:  1349x

Priemer 1,5 na ZŠ nevraví nič o schopnostiach. Nevraví nič o talente, predpokladoch či danostiach. Debata začala, a krúti sa najmä okolo správneho "priemeru". Je úzka, zjednodušujúca a obmedzená. Ostáva otázkou, či takou aj ostane.

Alebo príde na pretras obsah výuky (na ZŠ vyučovať napríklad goniometrické funkcie je a navždy ostane scestné ), možno sa bude hovoriť o kvalítnych prijímacích pohovoroch na gymnáziá ( napríklad formou testu všeobecných študijných schopností, či napríklad emočný a inteligenčný psychotest ).

Spriemerovanie povedie k tomu že prídeme o každé nadpriemerne inteligentné dieťa, ktoré môže mať v škole horšie výsledky, pretože napríklad nie je nič ( v syllaboch ZŠ) akoby využilo svoje schopnosti. Navyše pri systéme ako je nastavený na ZŠ, dieťa ani nevie, PREČO alebo AKO ich využiť. A nikdy nezabúdajme, že najväčšiu rolu v možnosti využiť inteligenciu hrá najmä príležitosť.

Takže chceme sa baviť o správnom "priemere" alebo o správnom prístupe k základnému vzdelaniu budúcich generácií ?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kotlebovi fašisti už majú plán B. Ani zákaz strany ich nemusí odstaviť

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

SVET

NATO ide do vojny proti Islamskému štátu

Bruselský summit aliancie zatienili teroristické útoky v Manchestri.


Už ste čítali?